Werkend prototype

Nadat het CAD model gemaakt was, hebben we het gelasercut en geassembleerd. Dit is echter het tweede model, in het eerste zaten er wat problemen. Zoals het middelste latje dat de touwen begeleid. Eerst was het een recht latje maar dat boog te veel door. Voor de verbinding tussen de arm en het mechanisme werd eerst metaaldraad van 1.5 mm gebruikt, maar dat schuurde het materiaal in de boog te veel uit. Daarom hebben we nylon visdraad van 0.35 mm gebruikt. In de arm zelf was er enorm veel wrijving door het hout dat over elkaar wreef. De oplossing hiervoor was het gebruiken van messing busjes. Dit verminderde de wrijving aanzienlijk. Ook hebben we suikertjes uit de elektrotechniek gebruikt om de nylondraad vast te zetten. Voordien werden knopen gebruikt maar de spankracht in het touw nam af doordat de knoop telkens losser kwam.

Op onderstaande foto is het finale prototype te zien.

Reacties